25 januari - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Eline & Siebe Weersma - WaarBenJij.nu 25 januari - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Eline & Siebe Weersma - WaarBenJij.nu

25 januari

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline & Siebe

25 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Wilderness

Vandaag weer heerlijk ontbeten, spullen ingepakt en uitgecheckt bij Tarn Country House. Vandaag hoeven we maar een klein stukje te rijden voor onze volgende accommodatie in Wilderness. Daarom besloten we om eerst maar eens Plettenburg in te gaan. Na even door het centrum gelopen te hebben zijn we naar Robberg Nature Reserve gegaan. Dit is een super mooi natuurpark met drie hiketrails, een van 2,5km, een van 5,5 km en een van 9km. Wij hebben maar gekozen voor die van 5,5km aangezien ik nog spierpijn heb van de hike van gisteren en het het heetst van de dag is.
De eerste 1,5km waren erg makkelijk, gewoon een soort traptreden die in de rotsen gemaakt waren. Daarna werd het toch een stuk pittiger en moesten we soms echt op steile stukken bergwand van rots naar rots klimmen. Op sommige plekken konden we zelfs de zeehonden onder ons bij de zee zien liggen. Het had echt een super mooi uitzicht met mooie bergkliffen om ons heen. Toen we nog een stukje hoger waren, moesten we een stukje door de bossen heen waar nauwelijks wind was en de zon bovenop ons stond. Echt veel te warm. We hadden gelukkig veel drinken bij ons, dus maakte ik af en toe mijn petje wat nat en mijn sjaaltje om mij af te koelen. Helaas kon het toch migraine niet tegenhouden. Uiteindelijk had ik het sjaaltje nat over mijn hoofd gelegd en mijn pet erop gedaan. Ik zag er net uit als iemand in Dubai, maar het hielp wel wat (met natuurlijk wat pijnstilling). Uiteindelijk kwamen we bij een zandvlakte boven het strand uit, konden we naar de zee lopen en waren we bij 2/3 van de wandeling. Nog lekker mijn sjaaltje in de zee gedompeld en mezelf er weer lekker wat mee afgekoeld. Nog een stukje weer omhoog geklommen, soms langs hele smalle openingen tussen rotsen en vervolgens kwamen we weer bij de auto aan.
Drie uur na het begin was ik blij weer lekker extra te kunnen drinken en in de airco te kunnen zitten. Maar wat waren de natuur en de uitzichten schitterend. Ik zou het zeker zo nog een keer doen. Maar dan zonder de klachten van oververhitting.
Daarna zijn we doorgereden naar onze volgende accommodatie, Interlaken Guesthouse. Weer een super mooie plek met mooi uitzicht.
's Avonds lekker bij Joplins Steakhouse gegeten. Echt super lekker malse biefstuk gegeten. Echt een aanrader. Bedankt voor de tip Alex en Monique.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Wilderness

Eline & Siebe

Actief sinds 17 Jan. 2018
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 6401

Voorgaande reizen:

26 Mei 2019 - 12 Juni 2019

Zuid-Afrika & eSwatini 2019

10 Januari 2018 - 07 Februari 2018

Zuid-Afrika

Landen bezocht: