24 januari - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Eline & Siebe Weersma - WaarBenJij.nu 24 januari - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Eline & Siebe Weersma - WaarBenJij.nu

24 januari

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline & Siebe

24 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan. Het was echt super regenachtig. Voor hier goed, want er heerst een enorme droogte.
Eind van de ochtend zijn we naar Tenikwa geweest. Dit is een Cat Sanctuary. Hier een rondleiding gekregen en bij sommige verblijven mochten we ook, onder begeleiding en instructies, naar binnen. Zo zijn we bijvoorbeeld hij 2 cheeta's naar binnen geweest. Er gingen toen wel twee extra rangers mee naar binnen.
Tussen de middag zijn we bij Bramon Wine Estate gaan lunchen. Verschillende soorten mezze kon je kiezen. En daarbij natuurlijk een heerlijk glas rode wijn. Echt genieten dus, helemaal met het uitzicht over de wijnvelden.
Om 3u hadden we weer met Pieter afgesproken. Ditmaal om met hem een hike te maken naar het strand. Helaas lukte het hem zelf niet om mee te gaan omdat er net gasten kwamen voor een bruiloft voor aanstaand weekend op het landgoed wat hij onderhoud/beheert. Daarom stuurde hij een van de tuinmannen mee.
Het was wel een leuk stuk wandelen. Midden door de natuur/bosjes, af en toe erg steil naar beneden. Toen we eenmaal bij het strand waren, wees hij ons hoe we terug moesten komen en ging hij snel weer dezelfde weg terug om Pieter verder met de gasten te ondersteunen.
Het strand was erg mooi en het uitzicht ook. Er lagen ook veel mooie schelpen. Helaas kwam de bewolking weer steeds meer te voorschijn en werd het steeds drukkender warm en toen moesten we nog dat hele stuk terug de berg op. Pfffff, was wel erg zwaar en we hadden eigenlijk echt te weinig drinken meegenomen.
Eenmaal weer terug was Pieter nog te druk bezig, maar we konden wel even door het landhuis lopen om te zien hoe het er van binnen uit ziet.
Daarna zijn we maar lekker in het vakantiehuis gaan douchen en omkleden om uiteten te gaan. Vanavond wilden we lekker aan het strand eten bij Enrico's. Daar aangekomen waren ze dicht. Dat was erg jammer. Daarom zijn we maar Plettenberg Bay ingereden en zijn we naar een Italiaan gegaan en hebben we heerlijk pizza gegeten.

• 26 Januari 2018 - 23:48

Trudi :

Klaarblijkelijk hadden de cheetas net gegeten