12 januari: De panoramaroute - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Eline & Siebe Weersma - WaarBenJij.nu 12 januari: De panoramaroute - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Eline & Siebe Weersma - WaarBenJij.nu

12 januari: De panoramaroute

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline & Siebe

12 Januari 2018 | Zuid-Afrika, Graskop

Vanmorgen werden we al zeer vroeg wakker, 5.30u, vanwege het vroeg opkomen van de zon hier. Lekker vroeg ontbeten en op pad gegaan.
Vanmorgen eerst naar de Pinnacle geweest. Deze lag eerst in de mist, maar dit trok snel op. Pinnacle was wel mooi om te zien.
Stukje verder gereden naar God's Window en Wonder View, maar deze lagen volledig in de mist, dus niets kunnen zien. Hier vanmiddag nog maar eens langs.
Daarna bij de Lisbon Falls en de Berlin Fall geweest, waarvan wij de eerste het mooist vonden. Het waren verder niet hele grote watervallen.
Toen wij vervolgens onze weg vervolgden stak een eindje verderop familie aap de weg over. Helaas konden we net geen foto's van hen maken. Wel echt grappig om te zien. Zo krijg je toch echt wel meer het Afrikaans gevoel.
Lekker geluncht bij de Boskombuis. We hadden Kudu en Warthog besteld. Echt super lekker. De Boskombuis is een super leuk restaurantje aan het water van de Treurrivier. Er was geen elektriciteit. Het eten werd op een soort braai klaargemaakt. Echt leuk.
Na de lunch zijn we verder gegaan naar Lowveld Viewsite, hier een mooie korte wandeling gemaakt en genoten van het uitzicht over de kloof. Daarna richting de Three Rondavels viewsite gegaan, waar weer een schitterend uitzicht was. Dit punt was wel een heel stuk toeristischer dan het vorige uitkijkpunt en minstens even mooi.
Vervolgens gingen we naar Bourke's Luck Potholes. Hier komen de Blyde Rivier en de Treurrivier samen en zijn er een soort whirlpool ontstaan.
Vervolgens zijn we weer richting God's Window en Wonder View gegaan. De mist was nu wel grotendeels verdwenen, maar het uitzicht vonden we enigszins tegenvallen na de prachtige uitzichten van de middag. Waarschijnlijk hadden we het indrukwekkender gevonden als we er vanmorgen meer hadden kunnen zien. Wel leuk was het dat hier een stel apen rond liepen. De kleinste ervan was in een erg speelse bui, dus probeerde andere apen zo ver te krijgen om een beetje te ravotten.
Daarna in Graskop lekker gegeten bij Calimambo, een Mozambicaans restaurant. Hier lekker kip piri piri gegeten.
Na het eten de wat foto's uitgezocht en lekker vroeg naar bed.